H0BBY & COLLECTION

My Gallery Collection

  • Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 6 other followers

  • iaryylr@gmail.com

  • March 2010
    M T W T F S S
    « Feb   May »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Subscribe

  • Hit Counter

    • 55,722
  • OLD STUFFS BLOG

    OLD STUFFS BLOG
  • Custrmaps

  • Online Visitors

  • Flag Counter

  • Browsers Counter

  • Motosikal & Bahasa Dunia

    motocyclette – motosikal – motorcycle – sepeda motor – Μοτοσικλέτες – Мотоциклы – motorsiklo – motoren – motosiklet – motocicleta – мотоцикл – Motociclos – मोटरसाइकिल – motorsykkel - รถจักรยานยนต์
  • Meta

  • Categories

  • Current Country Totals

    From 28 Dec 2009 to 14 Mar 2010 United States 387 Malaysia 236 Canada 47 Argentina 22 United Kingdom 19 Italy 16 Brazil14 Indonesia 13 Mexico 13 Australia 9 Germany 8 Poland 8 Puerto Rico 8 Greece 6 Asia/Pacific 5 India 5 Uruguay 5 Thailand 4 Taiwan 4 Singapore 4 Netherlands 4 Colombia 4 Turkey 4 France 3 Lithuania 3 Romania 3 South Africa 3 Vietnam 3 Ukraine 3 Japan 3 Bulgaria 3 Iran, Islamic 2 Kuwait 2 Slovenia 2 Pakistan 2 Hong Kong 2 Portugal 2 Trinidad&Tobago 2 Brunei Darussalam 2 Venezuela 2 Albania 2 Peru 2 Hungary 2 Belgium 2 Serbia 2 Egypt 2 Slovakia 1 Sweden 1 Ireland 1 Czech Republic 1 Austria 1 Qatar 1 Nigeria 1 Cambodia 1 Grenada 1 Sri Lanka 1 Ecuador 1 Chile 1 Paraguay 1 Namibia 1 Saint Lucia 1 Guatemala 1 Tunisia 1 Korea 1 Macedonia 1 Lebanon 1 United Arab Emirates 1 Philippines 1 China 1 Montenegro

SUZUKI SHOGUN 125RR 125SP

Posted by iaryylr on 18/03/2010

SUZUKI SHOGUN 125RR – PRESTASI UNGGUL

Suzuki Shogun 125 Baru

Sudahkah Anda Mengujinya ?
Sebarang Komen atau pandangan ?

Adakah prestasi setanding harga ?
Adakah Kualiti setara dengan Nilai ?

Suzuki Shogun 125 / Panel Meter

Panel Meter yang cukup ringkas dan kemas.
Lampu penunjuk jelas pada sebarang cuaca.

Signal Light Suzuki Shogun 125

Lampu Isyarat yang terang.

Ignition Switch

Sistem penghidup Elektrik dan tendang yang sempurna.
Anda boleh menghidupkan penghidup tendang dengan
hanya menolak dengan tangan.Cuba jika tidak pecaya?.

Storage Compartment

Ruang Simpanan barang seluas 7 litre

Rear Light Suzuki 125

Lampu isyarat brek belakang dengan 6 led,
lebih terang dan lebih selamat.

Front Disc Brake

Brake Cekera Depan dengan kuasa brek
yang dipertingkatkan.

Rear Disc Brake

Brake Cakera Belakang dengan kuasa brek
yang dipertingkatkan. Brek belakang lembut
dan kemas . Bagi pendapat saya, lebih baik
dari sistem brek belakang pesaing lain.

yoshimura muffler optional accessory

Muffler yoshimura? sakit gigi harganya!.

SPECIFICATIONS
Engine type : 4 stroke,Air cooled, SOHC
Bore (mm) : 53.5
Stroke (mm) : 55.2
Piston displacement (cm³) : 124
Compression ratio : 9.6 : 1
Carburetor : MIKUNI VM18
Starter system : Electric & Kick starter
Lubrication system : Wet sump
Clutch : Wet shoe, automatic,
centrifugal type(Shogun 125 RR)
Wet, multi-plate type(Shogun 125 SP)
Drive system : RK-M 428M, 102 links
Front suspension : Telescopic, coil spring, oil damped
Rear suspension : Swingarm type, coil spring, oil damped
Front brake : Disc brake
Rear brake : Disc brake
Front tire size : 70/90 – 17
Rear tire size : 80/90 – 17
Ignition type : DC – CDI
Spark Plug NGK : C6HSA
Nippon Denso : U20FS-U
Battery : 12V 12.6KC (3.5AH) / 10HR
Fuel tank : 4.3 L
Engine oil : Without filter change: 800 ml
With filter change: 900 ml
Overall length : 1,910 mm
Overall width : 715 mm
Overall height : 1,070 mm
Wheel base : 1,230 mm
Dry mass : 104 Kg

Panduan Pengguna?

1-Pastikan Motor tersebut diperiksa terlebih dahulu.
2-Semak terma syarat perjanjian,pinjaman, bayaran
balik dan lain-lain bagi mengelak kerugian selepas
tandatangan diturunkan atas borang yang biasanya
kosong dan diisi kemudian.
3-Setelah membeli Segera isi Kad Daftar Waranti
pembelian untuk mengesahkan Kupon Servis Percuma
untuk 1000km dan 3000km dan untuk anda mendapat
waranti 12 bulan atau 10,000 km ( Sila Semak ) .
Ini kerana ada penjual yang sengaja senyap atas
sebab tertentu, sebab itu pembeli tidak diberitahu,
pembeli juga tidak sedar atau tidak ambil tahu dan
bila sedar rupanya sudah berakhir tempoh 10 hari
yang diberi ( tempoh yang singkat ) untuk anda
memulangkan ‘warranty registration Card’.
Waranti Suzuki

4-Servis ikut masa o.k?

Pendapat Saya

Motosikal Suzuki Shogun 125 RR memang
mudah dikendalikan dan lasak. Ianya sesuai
untuk semua peringkat umur yang memiliki
lesen memandu.Ciri keselamatan yang cukup
baik dalam kelasnya.Saya belum mengujinya
untuk jarak perjalanan yang jauh namun
percaya dengan prestasinya. Saya tidak
merasa getaran enjin, rupanya enjin 4 lejang
ini telah dipasang dengan pengimbang ‘balancer’.
Inovasi yng serba mengurangkan getaran enjin.
Dari segi jimat petrol seperti tiada beza. Saya
tidak pasti tetapi tidak jauh beza.
Harganya lebih tinggi dari Modenas GT128 tetapi
kerana duti yang perlu kita bayar.
Bagaimana dengan Anda ? ada sebarang Komen
tentang Suzuki Shogun125RR atau 125SP?.

Hobby & Collection 2010

4 Responses to “SUZUKI SHOGUN 125RR 125SP”

  1. fadly said

    lawa motor ne..awal tahun nak angkat 1 lah

  2. hairul nizam said

    salam,saya dari sungai petani kedah,saya baru beli shogun pd bulan 3 2011.nombor pendaftaran KCX1628.moto sebelumnya EX5 1st batch 1991,shogun mmg xda masalah cuma pada masa nk tukar gear mcm melekat pada posisi asal.sebagai contoh masa ditrafic light kita bersedia pada gear 1 lepas lampu hijau kita pn jalan dan tukar pada gear ke 2 bila kita tekan gear nk masuk ke gear 2 moto terus sentap ke gear 1 lg. 4 hingga 5 kali dah benda ni terjadi..kalau ada sesiapa yg pernah jd mcm ni sila tinggalkan komen anda untuk perkongsian bersama dan apa cara untuk kita selesaikannya,yang lain2 takda masalah lg,moto dok standed kilang lg .top speed aku sampai 130km/j sbb tukor yoshimura cam yang suzuki bg free masa beli bulan 3. 2011(sesiapa yg beli bln 3 2011 aje dapat) mmg gerun bawak lelaju ni sbb masa tgh top tu moto jd ringan rasa mcm nk terbang pn ada..aku test kat highwey sg petani-alor star sesiapa yg berkenan dgn yoshimura cam aku coll 019-4981263 .aku dah keluarkan balik kat moto sbb x berani bwk lelaju sgat..korang letak harge sendiri

    • iaryylr said

      Saya pernah terjadi begitu selepas pertama kali menukar minyak hitam yang disyorkan pomen suzuki, selepas beberapa kali menggunakan minyak yang sama keadaan tetap berlaku lebih lagi lepas 100km jarak perjalanan, seperti berkaitan keilatan minyak ??? lepas tukar minyak hitam lain baru keadaan seperti tersebut hilang. Bila tukar balik minyak hitam yang disyorkan seperti sebelum itu, masaalah tersebut berulang kembali. Sekarang guna minyak hitam biasa saja, dan O.K. masaalah ini agak merbahayakan rasanya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: